|
 

Pere Cristobal

fotos cristobal

Pere Cristobal

 

HISTORIAL ESPORTIU DEN PERE CRISTOBAL

En Pere Cristobal feia temps que tenia motos de gran cilindrada i l’hi agradava d’anar a entrenar al Circuit de Catalunya per provar les seves capacitats i les de les seves motos.

Finalment, l’any 2004 va decidir fer el pas definitiu, treure la llicència de pilot de curses i inscriure’s a les 24 hores per a motocicletes que, en substitució de les mítiques 24H que durant decennis s’havien celebrat al circuit urbà de Montjuic, s’organitzaven al nou Circuit de Catalunya .

Per a la seva estrena, amb una Suzuki de 600, va fer equip amb un altre pilot de motos de Gallifa, en Xavi Puerto, familiarment conegut pels amics com a Xavi “Titàn”, gran veterà de les curses de resistència i que contava amb participacions i èxits a Montjuic, el llegendari circuit del parc de Barcelona, als anys 80 del segle passat.

L’objectiu era acabar la cursa i agafar experiència, cosa que van aconseguir.

L’any següent (2005) en Pere i en Xavi van fer equip amb en Joan Sais, sempre amb la Suzuki 600 i aquest cop van aconseguir pujar al podi de la classe Super Sport al aconseguir la tercera posició d’aquesta categoria al final de les 24H.

Els dos anys següents va continuar fent equip amb en “Titàn” amb Suzuki 600, però el podi se’ls va resistir i el 2007 va ser l’últim any en que en Xavi va participar en competició perquè havia decidit retirar-se definitivament.

Per tant, l’any 2008 en Pere va canviar d’equip i de plantejament i va decidir enrolar-se a l’escuderia “Bruno Performance”, una de les millors del Campionat d’Espanya de Velocitat, i optar a la victòria a la classificació general de la cursa.

La cosa no va anar del tot malament perquè van aconseguir la sisena posició final, de 47 equips participants a l’edició d’aquell any.

L’any 2009 va tornar a l’escuderia “Monlau Competició” amb una KTM RC8 bicilíndrica, una moto que no podia optar a la victòria a la classificació general, però amb la que van poder quedar segons de la seva categoria i tornar a pujar al podi.

Els dos anys següents, va seguir a l’equip Monlau, ara amb Honda CBR 1000, però sense resultats destacats per culpa de les caigudes que van patir alguns dels pilots de l’equip durant les edicions dels 2010 i del 2011.

Finalment en Cristobal ha tornat a tastar el podi a l’edició d’ enguany, aquest cop amb Kawasaki.

En Pere ha esdevingut un especialista del circuit de Montmeló i potser ben aviat ens donarà una alegria en aconseguir el més difícil: la victòria.

 

24H 2012 AL CIRCUIT DE CATALUNYA

En Pere Cristobal, tampoc a faltat a la cita d’ enguany amb les 24 hores de resistència del Circuit de Catalunya.

De nou en Pere va fer equip amb l’escuderia Monlau Competició i l’equip de 20 mecànics el va dirigir una altre gallifenc motociclista i gran expert en mecànica de competició, en Carles Esteve.

Aquesta vegada l’equip va preferir la Kawasaki 1.000 del model ZZR en substitució de la Honda CBR de la mateixa cilindrada de les anteriors edicions, per tal de optar a la victòria a la categoria de màquines de sèrie (amb modificacions limitades) fins a 1.000cm3, les Super Stock (SST1).

Als entrenaments oficials varen aconseguir la 8a posició d’ els 47 equips participants, demostrant la eficàcia de la màquina i la perícia dels pilots.

Tot anava prou bé i a partir de les 5 de la tarda ja havien arribat a la 4a posició de la general (2ons de SST1) i es mantenien en aquesta posició sense dificultats fins que a les 5 de la matinada la moto es va parar.

Als boxes els mecànics van diagnosticar manca d’alimentació i van procedir a canviar la bomba de la benzina el més rapit possible, el motor es va tornar a engegar i en Pere va tornar a agafar els comandaments per sortir a la pista però, abans de sortir del “pit lane” es va tornar a produir la fallada.

En Pere va empènyer la moto marxa enrere per tornar immediatament cap al box i en revisar la bomba i desmuntar el dipòsit del carburant es van adonar que, en ser aquest de 24 litres i per tant de més capacitat que l’original, el tub de la benzina feia un recorregut massa forçat i acabava per quedar pinçat, per tant el flux no era el correcte i provocava l’avaria.

Tot plegat es van perdre 40 minuts que van pesar massa per tal d’aconseguir la desitjada victòria a la categoria de Super Stock.

Ja no hi va haver més problemes fins a la bandera quadriculada de les 3 de la tarda i la remuntada que van protagonitzar els pilots de l’equip encara els va permetre acabar entre els 10 primers de la general (9ens).

Potser l’any vinent tindran la sort que els ha mancat en aquesta edició, però ha quedat demostrat un cop més que, en la competició del motor, l’error més insignificant pot marcar la diferència entre l’èxit i el fracàs.

Darrera actualització 24.08.2012 | 12:08